27
May
09

Bengkulu-West Sumatra Ride 2009 – Part 1

Day 1: Bengkulu-Ipuh

Hm.. “Harpitnas” last week provided us 3 nights of flexi time. As planed, this time we will ride to West Sumatra. However, due to some participants demand, we finally decided to start and ride longger from Bengkulu. So, here we go. Not to be too long ride report, I have split the report into several parts and this is the first Part.
Day 1- Pantai Panjang, Bengkulu

Leaving Jakarta by air to Bengkulu, the 12 riders (+ 4 passangers) were split into 2 Team. The first team consist of 3 riders has gone earlier and start from Bengkulu Thursday 21 May 2009 morning. While the rest (where I’m in it) was leaving Jakarta Thursday Morning and plan to start from Bengkulu in the afternoon.

See how “narcis” we are, even start from the Soekarno Hatta Airport and in the air plane.
Day 1 - Departure - Airport Jakarta
Day 1 - Departure - Airport Jakarta
Day 1 - in the air plane
Day 1 - in the air plane

We were arrived in Bengkulu on time. However, the battery of Iwan’s bikes was somehow too weak and we need to work it our for a while.
Day 1 - Bengkulu

Ok. Now we are ready to go.
Day 1 - Bengkulu
Day 1- Bengkulu
Day 1 - Bengkulu

Lets have the final brieafing and pray.
Day 1 - Bengkulu
Day 1 - Bengkulu

Before riding to Ipuh, we visited Pantai Panjang (Long Beach), still in Bengkulu city, just to take some photos shot.
Day 1 - Pantai Panjang, Bengkulu
Day 1 - Pantai Panjang, Bengkulu
Day 1 - Pantai Panjang, Bengkulu
Day 1 - Pantai Panjang, Bengkulu
Day 1 - Pantai Panjang, Bengkulu
Day 1 - Pantai Panjang, Bengkulu

Cindy: Action guys…!!
Day 1 - Pantai Panjang, Bengkulu

We then rode and passed the historical British colonial heritage of Marlboro Fort and a Historical House where Soekarno (before the Independence day and before he then become the first Indonesian President) was arrested by Dutch colonial. We also passed the China Town.
Day 1 - China Town, Bengkulu

The main mosque in Bengkulu (At Taqwa) is also nice.
Day 1 - At Taqwa Mosque, Bengkulu
Day 1 - Mesjid At Taqwa, Bengkulu

It was after 02.00 p.m. already and we were so hungry… We then stoped at Embun Pagi Embun Pagi (Padang Food Restaurant) in the city for lunch.
Day 1 - Bengkulu

Hm.. this “Sambal Hijau Teri” was so yummy…πŸ™‚
Day 1 - Bengkulu

After lunch, Gunawan has to entertaint several foto sessions. Part of his risk of being celebrity, I guess.. Hahaha..
Day 1 - Bengkulu

After lunch, we then start to ride to Ipuh. To be continued in Part 2.


20 Responses to “Bengkulu-West Sumatra Ride 2009 – Part 1”


  1. 1 bimo
    May 27, 2009 at 3:14 am

    Njijay tenan om2 iki narcis, tp ndak pa2 om…saya doain padha awet muda…omong2 motor2nya keren-keren…mudah2an ketularan motornya.

    Saya mo usul nih alias minta tolong…gimana Bapak usul ke pemerintah supaya pajak moge dikurangi bs lebih murah, ga usah yg cc gedhe2, at least under <500cc aja dah cukup!

    Ok thanks b4 and good luck!

  2. 2 Ria
    May 27, 2009 at 5:19 am

    Mas…perjalanannya menyenangkan sekali yaπŸ™‚
    asyiknya….

    Makasih Ria. Iya asyiiiik buanget tuh ride kemarin.. dan Cindy ikut ride sampai Padang.πŸ™‚

  3. 3 triatmono
    May 27, 2009 at 6:04 am

    wuiiih mantaaap… !!! Jalannya santeee.. or speed touring… ???πŸ˜€

    Groupnya kecil Bro Tri. Jadi mungkin katagorinya sih lumayan (gak terlalu santai kecuali jalan jelek yg emang harus pelan banget). Dan, kalo ketemu jalan kosong, mulus dan pandangan terbuka, yaa.. buka gas juga deh… Dibeberapa etape kita bisa konstan melaju diatas 105 km/h. Top Speed sekitar 165 Km/h.πŸ˜‰

    • 4 t4kut_n638ut
      June 16, 2009 at 4:10 pm

      kurang mantap mas padahal dari lampung barat ke bengkulu
      iku jalurnya lbh menantang lagi, dari liwa ke bintuhan uakeh straight nya
      opo meneh menatap pulau enggano sepanjang jalan……indah nian ……cuma hati2
      masuk cagar alam bukit barisan,jalane kriwil,sepi men,aku naik bandit bawa dirigen
      neng mburi,nyetock bensin,anjuran pak pulisi di kota bumi lampung…….

      • 5 Nug
        June 16, 2009 at 11:09 pm

        Wah.. gitu yaa.. pengen juga. Tapi susahnya emang nyari waktu. Lha won itu juga waktunya udah nyolong 1 hari kerja. Kadi Harpitnas, Kamis, bisa dibablasin sampai Minggu. Mungkin next time kalo ada waktu lagi bisa nyoba dari lampung yaa.. Makasih infonya Bro..πŸ™‚

  4. 6 anthony
    May 27, 2009 at 8:44 am

    wah kapan kapan HTML mesti ikut neeeh……

    Bukannya baru pada pulang dari tour di Sumatra dan bentar lagi temen2 HTML bakalan jalan (lagi) ke Sumatra yah..?πŸ™‚

  5. May 27, 2009 at 10:08 am

    waduh . . . asik banget ya . . .kapan ya aku bisa menjejakkan roda Ninja 250R ku di rute ini?. . .hmmm pasti banyak jalur lurus khas sumatra ya pak Nug?

    Jalurnya kumplit Bro.. Tikungan bbuanyaak… bisa nikung rebah2an sampai puassss…. trek lurus juga banyak… dan beberapa spot cukup aman untuk bisa buka diatas 160 Km/h…πŸ˜‰

  6. May 27, 2009 at 3:02 pm

    wihhhhhhhhhh,,,,,,

    keren2 atuh,,,

    jadi pengen ngunjungin pantai panjang….

    Tuh pantainya keren My. Masih orisinil dan bersih…πŸ™‚

  7. May 28, 2009 at 5:54 am

    Wow, it’s a nice riding report Mas πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ I love Bengkulu city, too. Panjang Beach is a beauty beach in Sumatra.

    Best regard,
    Bintang

    Iya Bintang, banak sekali spot bagus, eksotis dan masih orisinil di Pulau Sumatra..πŸ™‚

  8. 10 dpouwel
    May 29, 2009 at 5:46 am

    Nice Report *two thumbs up

    Thanks Bro.πŸ™‚

  9. May 30, 2009 at 1:21 am

    Wowww..disini blognya macho abiz deh..
    Kerrreeenn…
    Sukses terus buat om Nug

    Ps:
    Btw tante cindy juga cool abiz deh naik mogenya..he he perfect couple..semoga rukun terus Amin..

  10. June 1, 2009 at 10:08 am

    wouw.. gunawan’s celeb is always meet with his fans..πŸ™‚

  11. 13 t4kut_n638ut
    June 16, 2009 at 4:18 pm

    pantai panjang memang eksotis tp klo cuaca lg mawut ,

    kedai pedagang sepanjang pantai ikut berterbangan, air laut bisa sentuh trotoar jalan

    ,……..xixixixixixixi……

    • June 16, 2009 at 11:13 pm

      Yaa.. mungkin pas musim angin barat yaa. Emang dimusim gitu laut kurang bersahabat. Ferry ke Bakauheni aja pernah keseret agak jauh dan terdampar bukan didermaga. Di Kuta Bali juga sama kok Bro. Lagi musim gitu, jalan aspal pinggir pantai udah penuh pasir laut… Xixixixi..:mrgreen:

  12. 15 t4kut_n638ut
    June 16, 2009 at 4:20 pm

    riding saat gempa juga enak kok , coba deh ……. xixixixixixi………..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Blog Stats

  • 268,595 hits
May 2009
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Photobucket
Photobucket
Photobucket

%d bloggers like this: